ההשפעות של קנאביס רפואי בטווח הקצר: לא סוף העולם

פורסם לפני 3 שנים

מהן התחושות הניכרות לאחר השימוש בקנאביס, כיצד מתמודדים עם חווייה אישית פחות נעימה ועד כמה המרכיב החברתי משמעותי בתהליך. לקרוא ולהפנים.


לא ניתן לערער על איכויותיו של צמח הקנאביס אשר הוכח כבעל ערך מוסף לשיפור איכות חייהם של אנשים רבים המתמודדים מול מחלות כרוניות או סתם עבור אלו המעוניינים ליהנות מהשפעותיו הנעימות של הצמח. בניגוד לתרופות או חומרים המכילים כימיקליים ומרכיבים שהונדסו במעבדה ועלולים במינון מסוים להיות קטלניים עבור המשתמשים בהם, הרי שתופעות הלוואי של קנאביס הן מינוריות ומתפוגגות תוך שעות בודדות.

אז מה נרגיש בעת צריכת הקנאביס בטווח הקצר - השפעותיו של הקנאביס רפואי

חשוב להבהיר כי השפעת הקנאביס היא אינדיבידואלית ומשתנה מאדם לאדם. אם כך, מקור ההשוואה מול חברים או בני משפחה אחרים עלול להוביל אותנו למצג שווא ואף לעוגמת נפש במובן מסוים (שכן אני עלול שלא ליהנות או להרגיש את אותה התחושה שסיפרו לי עליה). 

על פניו ישנן כמה תופעות לוואי שכיחות המורגשות בקרב צרכני קנאביס, אשר השפעתן עלינו תחול תוך מספר דקות ממועד השימוש. למשל תיאבון מוגבר (מאנצ'יס), בלבול, תחושת אופוריה או מנגד עירנות מופחתת, יובש בפה, סחרחורות, צחקוק בלתי מוסבר, כמו גם השפעות פיזיולוגיות כגון, הגברת קצב הלב והדופק. בנוסף,  בזמן השפעת הקנאביס, יכולת הזיכרון לטווח קצר עלולה להיפגע גם היא.

איזונים ומידתיות ?

תופעה אחרת ושכיחה של הקנאביס נובעת מעצם היותו חומר משנה תודעה, זאת לאור המרכיבים הפסיכואקטיביים המצויים בצמח, בדגש על קנבינואיד ה-THC. שם המשחק כאן הוא ללא ספק מידתיות.

במידה ונצרוך את הקנאביס לאט לאט ובצורה שקולה ואחראית, סביר להניח שנזכה לתחושה נעימה ומרגיעה, בעוד צריכה מופרזת עלולה להוביל לשיבוש של המציאות ולתחושה רעה שעלולה להיות מלווה בלחץ וחרדה.

אך גם אם "הגזמתם" זהו ממש לא סוף העולם. כל משקה או מזון עם סוכרים יוכל לסייע בהעברת התחושה תוך פרק זמן קצר יחסית (בדרך כלל תוך דקות ספורות).

בנוסף, מומלץ במצב שכזה לשכב, להקפיד על נשימות ולהפנים כי זוהי השפעת הקנאביס וכי התחושה הרעה תחלוף בקרוב.

מרכיב נוסף המשפיע על החוויה האישית שלכם בעת צריכת הקנאביס תלוי באווירה שמסביבכם. זו גם הסיבה בגינה מומלץ להתנסות בפעמים הראשונות בבית או בליווי אדם קרוב שיוכל ללוות ולתמוך בזמן החוויה. מאידך, כאשר צורכים קנאביס באווירה לחוצה או רבת משתתפים, זה עלול להיות פתח לחווייה אישית שלילית, שבמקרים קיצוניים אף עלולה להוביל להתקף חרדה.

אולם גם כאן, במידה ונשמור על עקרונות המידתיות תוך שמירה על הכללים, נעבור את התהליך בשלום. החלק החשוב הוא להכיר את עצמכם ולהבין כיצד הקנאביס משפיע עליכם ובאיזה מינון- כך תוכלו להבטיח כי תזכו להשפעה המיטבית והמדויקת בכל פעם.

האם הקנאביס מסוגל להרוג?

לאורך ההיסטוריה נחשב צמח הקנאביס למעורר מחלוקת והוגדר כסם מסוכן המעורר אגרסיות והתפרצויות אלימות

בקרב המשתמשים בו.במקרים אחרים, הוא אף הוזכר כחומר ממכר שיכול לגרום למוות. מצטערים לאכזב, אך אין זה המצב.

חשוב לדעת כי רמת הרעילות של הקנבינואידים, קרי החומרים הפעילים בקנאביס, נמוכה מאוד (נמוכה בהיקף משמעותי לעומת סיגריות טבק או אפילו קפאין).

הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי בחלקים במוח השולטים על פעולות חיוניות בגופנו, כמו נשימה או דופק, יש פחות קולטני קנבינואידים,
כך שהם פחות פעילים מול מינונים נמוכים של קנבינואידים אלו.

מעבר לכך, כדי להתקרב לעשירית מרף הרעילות, אדם יצטרך לעשן קילוגרמים ספורים של מסה אורגנית בתוך מספר שעות, דבר שכמובן אינו אפשרי. זו הסיבה משעולם לא תועד או דווח כל מקרה מוות כתוצאה מצריכת "מנת-יתר" של קנאביס.