תופעות לוואי של קנאביס רפואי – מה התופעות ואיך מתמודדים?

פורסם לפני 3 שנים

הקנאביס ידוע כבעל סגולות רפואיות והשפעות רחבות היקף על גוף ונפש האדם. יחד עם זאת, חלק מהמטופלים מדווחים על תופעות לוואי המורגשות תוך זמן קצר מרגע הצריכה. קיבצנו עבורכם כמה מהשכיחות שביניהן


על השפעותיו החיובית ומעלותיו של הקנאביס הרפואי נכתבו אינספור מילים עד היום, אולם ראוי באותה נשימה כי המטופלים יהיו מודעים בטרם השימוש בצמח, גם באשר לתופעות הלוואי, אשר עלולות להיגרם כתוצאה מהשימוש בו.
תופעות הלוואי של הקנאביס נעלמות לרוב בתוך שעות ספורות, עם ירידת ההשפעה. תחושת סחרחורת, חולשה ועייפות, יובש בעיניים ובריריות הפה,רעב מוגבר, נזקי עישון (למעשנים) ושינויים במצב הרוח הן רק חלק מתופעות הלוואי האפשריות.

במאמר שלפניכם פרסנו כמה תופעות שכיחות יחסית המדווחות על ידי משתמשים. חלק מהן מקורן בשימוש בכמות מופרזת, התנסות במוצר שאינו מתאים לצרכים האישיים שלכם או כתוצאה מהמבנה הגנטי שלכם. מה שבטוח, מדובר בתחושה אינדיבידואלית המשפיעה על כל אחד ואחת מאיתנו בצורה שונה.

מאנצי'יז

תחושת הרעב המוגבר הפוקדת חלק ניכר מצרכני הקנאביס היא תופעה שכיחה למדי, אשר מקורה בפעילות מוגברת של מערכת העיכול כתוצאה משימוש בצמח. עבור הצרכנים המעוניינים לשמור על כושר ולהימנע מאכילה מופרזת ואינה סדורה, הרי שמדובר בתופעת לוואי המהווה עבורם טעם לפגם.

ההמלצה שלנו: הרחיקו מבעוד מועד מאכלים משמינים או כאלו שלא הייתם מרשים לעצמכם במסגרת שגרת היום-יום שלכם. בצורה כזו, גם לאחר שהמאנצ'יז יופיע לאחר צריכת הקנאביס, תיאלצו "להסתפק" במאכלים בריאותיים יותר.

לחץ וחרדה

אין צורך להיבהל. ה-THC, החומר הפסיכואקטיבי הפעיל בקנאביס, הוא בעל השפעה על אזורים שונים במוח, בין היתר גם על האזור שאחראי לחרדות ופחד. הופעת חרדה עלולה להיגרם כתוצאה משימוש יתר או עקב לחץ נפשי מקדים הממנף את השפעות הקנאביס לשלילה. חשוב לזכור כי גם עלולה לחול עליה בדופק ובלחץ הדם כתוצאה מצריכת הקנאביס, העשויות לחזק ולהשפיע גם על תחושת החרדה.

ההמלצה שלנו: צריכה איטית של הקנאביס במקביל להזנת הגוף בסוכר. כבר עם ההופעה הראשונית של סממני חרדה, כדאי לשכב ולהירגע. תחושות אלו ניתנות למיתון על ידי אכילת מוצרים עתירים בסוכר, שתיית מיץ תפוזים או לימון טבעי ומקלחת קרה. חשוב לזכור כי התחושה הרעה תחלוף תוך מספר שעות בודדות, עם פינוי החומרים הפעילים מהגוף או פירוקם במחזור הדם.

עייפות או עוררות יתר

התחושות הללו מקורן בזני האינדיקה (מרגיעים) או הסאטיבה (מעוררים) אשר עשויים כל אחד על פי ריכוז החומרים הפעילים בו, להשפיע על מצבנו הגופני.

ההמלצה שלנו: תכננו את היום שלכם ואת צריכת הקנאביס, כך שתתאים לאורח החיים שלכם. נסו להימנע בשימוש בזנים אשר נוגדים את הצרכים האינדיבידואליים שלכם. כך למשל, רגע לפני יציאה לעבודה לא נשתמש בזני אינדיקה ולחילופין בסמוך לשינה לא נצרוך זני סאטיבה.

זיכרון מעומעם

צריכת קנאביס עשוייה להשפיע על הזיכרון שלנו בטווח הקצר, כמו גם על יכולות הריכוז והלמידה שלנו. יחד עם זאת, הטענה כי קנאביס פוגע גם בזיכרון בטווח הרחוק, הופרכה במחקרים שבחנו זאת בקרב מבוגרים שהראו כי לאחר הפסקת השימוש בקנאביס, לא חלה פגיעה בזיכרון (לעומת זאת, מחקרים שנעשו על בני נוער, הראו כי צריכה מוקדמת של קנאביס פוגעת בהתפתחות מבנה המוח ובין היתר פוגעת גם ביכולות הזיכרון לטווח הארוך).

למרות הכל, זנים עתירי CBD עשויים לאזן את השפעת ה-THC ולצמצם את השפעתו על הזיכרון.
ההמלצה שלנו: מדובר בניסויי וטעייה עד שתגיעו לזן האולטימטיבי עבורכם, כזה שיצליח לשמור אתכם "מפוקסים" (אם תרצו בכך) או מנגד ירחיק אתכם לזמן מה למחוזות אחרים.

חווייה מתונה

נשאלת השאלה? האם ניתן "להקדים תרופה למכה" ולהפחית את השפעות תופעות הלוואי עבור צרכני הקנאביס?
בשתי מילים. בהחלט כן !

צריכה נבונה בשילוב מודעות גבוהה להשלכות צריכת קנאביס עשויות להפחית משמעותית את תופעות הלוואי. גם אם חוויתם בעבר זיכרון פחות חיובי שהותיר בכם חשש מסוים, הרי שהקפדה על מינונים נכונים והימנעות משימוש של קנאביס רפואי עם חומרים אחרים (כמו למשל אלכוהול או תרופות שונות) יובילו אתכם לחווייה נעימה יותר. כמו כן, רצוי לאכול בטרם השימוש ולוודא כי אתם במקום בו אתם מרגישים רגועים ובנוח.