קנאביס למתחילים: המדריך למשתמש הקנאביס המתחיל

פורסם לפני 3 שנים

באיזה אופן כדאי לצרוך את הצמח. מהו המינון המתאים? כמה זמן ייקח עד שאתחיל להרגיש משהו?
כל מה שרציתם לדעת על תחילת השימוש בקנאביס, הרבה שאלות, מחשבות והנה לכם כמה תשובות..


אחת השאלות השכיחות שחוזרת שוב ושוב בקרב משתמשי קנאביס מתחילים היא: "כיצד מתחילים לצרוך קנאביס?" אל שאלה זו מצטרפות תהיות נוספות כדוגמת "מהו המינון המומלץ" או "מה ארגיש לאחר ההתנסות הראשונית". ובכן, חברות וחברים. 

זה הזמן להירגע, לקחת נשימה עמוקה ולצאת איתנו לדרך מופלאה שכולה קנאביס.

אז בואו נעשה לכם סדר. קנאביס ניתן לצרוך באמצעות מספר דרכים. המוכרת שביניהן היא על ידי עישון ג'וינטים- סיגריות מגולגלות המכילות את הצמח, שימוש במכשיר אידוי מסוג מסוים (וופורייזר,מאדה) של תפרחות קנאביס מזנים שונים או בקבוקני שמן המיועדים לצריכה עבור משתמשים שאינם מעוניינים בעישון. 

וכעת לשאלת מיליון הדולר… איך זה ישפיע עליי?

האמת היא שאין תשובה חד משמעית לשאלה זו, שכן קנאביס טומן בחובו עולם שלם של זנים בעלי מאפיינים רבים ומגוונים, מה גם שההשפעה הינה אינדיבידואלית על כל אדם. ובכל זאת, מה אנחנו כן יודעים? בעישון או אידוי תפרחות השפעת הקנאביס היא מהירה מאוד ומורגשת תוך דקות ספורות.

יש לקחת שאיפות עמוקות לריאות ולהחזיק בפנים לאורך מספר שניות בטרם הנשיפה החוצה, אחרת סיכוי סביר שלא תזכו לחוש את השפעות הצמח בצורה המיטבית. בפעמים הראשונות מספיקה שאיפה אחת או שתיים בלבד והחומר כבר יעשה את שלו. חשוב לזכור כי עבור משתמשים חדשים תהליך ההסתגלות של הגוף לקנאביס הוא איטי ומדורג וכי עשויות להופיע גם תופעות לוואי, כמו סחרחורות, דופק מואץ, תחושת "בריחה" או "ניתוק".

אין להילחץ מתופעות אלו אלא להבין כי הן חלק מתהליך ההסתגלות של הגוף וכי כל חוויה כזו או אחרת סופה לעבור בסופו של דבר. בניגוד לשימוש באמצעות עישון או אידוי, שימוש בשמן קנאביס הוא בעל השפעה איטית והשפעתו צפויה לתת את אותותיה רק לאחר כ-30-60 דקות (משך ההשפעה הוא בין 6-4 שעות). אופן השימוש כולל טפטוף של מספר טיפות מתחת ללשון (אין לבלוע את השמן אלא לתת לו להיספג במשך דקה לפחות). על אף העובדה שלשמן לוקח זמן רב יותר להשפיע עליכם, אין לטפטף טיפות נוספות, אלא להמתין בסבלנות להשפעתו.  

ומה לגבי המינונים המומלצים לצריכה?

גם כאן לא מדובר בתשובה ברורה ומוחלטת, שכן לכל אדם מינון אישי המותאם בצורה אופטימלית לצרכיו. חשוב להיות קשובים לגוף שלכם ולהבין כי צריכת קנאביס רפואי היא עניין של ניסוי וטעייה, וכי הגיוני מאוד שייקח לכם זמן עד שתגיעו למינון המדויק שנכון עבורכם.

כאמור בעישון או אידוי מומלץ להתחיל עם שאיפה אחת או שתיים בכל פעם, בעוד בצריכה באמצעות שמן אפשר להסתפק תחילה גם בטיפה אחת מדי מספר שעות.

מה שבטוח, בשום פנים ואופן אין לערבב בין צריכת קנאביס לאלכוהול, שכן מחקרים ומקרי עבר רבים מעידים על סכנה בריאותית וחווייה לא פשוטה עבור המשתמשים שעשו זאת.

נסיים עם טיפ נחמד עבור קהילת משתמשי הקנאביס היקרה:

מיץ תפוזים או מנגו – כך תגבירו/תורידו את הסטלה: תפסתם ראש לא טוב? אל דאגה. הרשו לעצמכם להתפנק על כוס מיץ תפוזים או על משהו מתוק. ברגע שהסוכר ייכנס למחזור הדם שלכם, אתם כבר תרגישו טוב יותר. לחילופין, אם תרצו דווקא להגביר את השפעת הקנאביס, מומלץ לאכול מנגו, שכן יש בו טרפנים שמגבירים את השפעות הקנאביס ואף מעצימים אותם