קיף (kief) קנאביס: אבקת הקסמים של צמח הקנאביס

פורסם לפני 3 שנים

תהליך הפקה טבעי המעצים את השפעת החומרים הפעילים בקנאביס הפכו את "הקיף" לאחת משיטות מיצוי הקנאביס השכיחות ביותר. אז על מה בעצם כל המהומה?


על סגולותיו של צמח הקנאביס בתצורתיו השונות נכתבו אינספור מאמרים לאורך השנים, בדגש על איכויותיו עבור צרכנים המתמודדים עם מחלות ובעיות בריאותיות שונות. הפעם נרחיב את היריעה אודות אחד מהמיצויים המעניינים והשכיחים ביותר של הקנאביס, הלא הוא "הקיף", אותו נהוג לכנות גם כאבקת קסמים אשר מכילה הרכב משמעותי של החומרים הפעילים בצמח ומאפשרת למשתמשים ליהנות מחווייה איכותית מעצימה במיוחד.

אז מהו "הקיף" (Kief), אתם ודאי תוהים? ובכן, מדובר למעשה בשיטת המיצוי הטבעית והבסיסית ביותר של צמח הקנאביס, אשר דרכה עוברות הטריכומות (הנקודות הזעירות והבוהקות המצויות המכסה את הפרחים והעלים שעל הצמח כחלק אינטגרלי משלבי הפריחה הסופיים על פרחי הקנאביס ובעלות ריכוז הטרפנים והקנבינואידים הגבוהים היותר) תהליכים שונים אשר בסיומן הן מתגבשות לכדי אבקה גבישית בעלת ריכוז משמעותי של THC המתקבל בתהליך אורגני ללא התערבות חומרים זרים
(בין 60-30 אחוזים).

באמצעות תהליך זה "הקיף" מתגבש לכדי חתיכות החשיש המפורסמות שכולנו מכירים, כאשר בפועל מדובר למעשה בטריכומות קריסטליות המכסות את התפרחת והעלים של צמח הקנאביס עם סיום שלב הפריחה. טריכומות אלו מתקבלות בתצורתן הגבישית לאחר תהליך סינון וניפוי של הפרחים היבשים מעל בד נקי או על ידי אביזר אחר המשמש כמעין מסננת, ונראים לעין כמעין אבקה נוצצת.

מקור "הקיף" מגיע ממדינות ערב שם מילה זו פירושה 'הנאה', כיאה לתרבויות ערביות שונות בהן החשיש נפוץ לשימוש. יחד עם זאת, קיים הבדל מהותי בין "הקיף" הערבי לו מוניטין של אלפי שנים לעומת "הקיף" המשמש את צרכני הקנאביס הרפואי.

בעוד "הקיף" המפורסם אותו אנו מכירים ממדינות כמו לבנון או מרוקו, מתקבל בתצורת אבקה דחוסה, ונמכר לרוב לצרכנים בתצורת "אצבעות דקיקות" הנחשבות למוצר נגיש יחסית, הרי ש"הקיף" המודרני אינו עובר את שלב הדחיסה המוזכר לעיל, שכן תהליך זה עשוי לפגום באיכות הטריכומות המצויות על פרחי הקנאביס ובכך להפחית את השפעות הקנבינואידים והטרפנים החיוניים כל כך עבור הצרכנים.

ראוי להדגיש, את תהליך הכנת "הקיף" (Kiefing) שבניגוד למיצויים אחרים של צמח הקנאביס, נעשה ברוב המקרים ללא שילוב של תוספים מלאכותיים, מה שמאפשר הרכב עשיר ואיכותי במיוחד עבור הצרכנים.

עם סיום התהליך מאוחסן "הקיף" בתוך בקבוק זכוכית או כלי עמיד אחר בעל קיבולת המונע את התחמצנות האבקה, כאשר הניסיון הוא להימנע ככל הניתן מטלטול או שינוע של החומר עד לשלב השימוש הסופי בו, כך שאיכותו תישמר בצורה מקסימלית עבור המשתמשים השונים.

כאמור, "הקיף" נחשב בשל ריכוזי ה-THC וה-CBD הגבוהים בהם הוא ניחן כבעל ערך מוסף עבור חולים המשתמשים בו לצרכים רפואיים, בדגש עבור אלו המעדיפים לעשן, אך באותה נשימה מעוניינים ליהנות מריכוז משמעותי של הקנבינואידים, קרי אחוז גבוה של החומרים הפעילים בצמח.

כמו כן ניתן לצרוך אותו על ידי אידוי ולרוב ללא צורך בעזרים מיוחדים. עם זאת, מכיוון שמבנה "הקיף" מורכב מאבקה דקה מאוד, הוא עשוי להישרף מהר הרבה יותר לעומת תפרחת גרוסה של קנאביס. ראו הוזהרתם !

אז מה למדנו? תצורת "הקיף" נחשבת לשיטת מיצוי ייעודית ובעלת ערך מוסף עבור רבים מצרכני הקנאביס הרפואי. עצם תהליך הפקת האבקה הנעשית בדרכים טבעיות וללא שימוש בתוספים מלאכותיים, מספקת למטופלים רבים את מבוקשם באמצעות מספר שאיפות בודדות. 

מאידך, עבור מטופלים אחרים שאינם מנוסים מספיק, שאיפות "הקיף" עשויות להיות חזקות מדי ואף לעיתים לגרום לתחושות סחרחורות ובחילה, כך שעבור אלו ההמלצה הגורפת היא להתחיל עם משהו רגוע וסולידי יותר תוך בחינת אופן ההשפעה האינדיבידואלי על כל אחד ואחת.

הערה: חשוב לזכור כי השפעות החשיש הן חזקות באופן משמעותי בהשוואה לעישון צמח הקנאביס.