גליליות קנאביס ודרכים נוספות לצריכת קנאביס רפואי – היתרונות והחסרונות

פורסם לפני 3 שנים

המנוסים שבינינו עשויים להעדיף למצות את החומרים הפעילים בצמח על תצורותיו השונות. המעוניינים לבקר על איכות החומר ולשלוט על המינונים יעדיפו תפרחות, בעוד העצלנים דווקא ישמחו לקבל סיגריות מגולגלות.


בפני צרכני הקנאביס הרפואי עומדות מספר אפשרויות צריכה המותאמות לפי צורך המטופל. בעוד הרוב המכריע של מטופלי הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם מעדיפים לקבל את הקנאביס בתצורת תפרחת (שלמה או גרוסה). אחרים המעוניינים בדרך צריכה פשוטה יותר יעדיפו את הגליליות או בשפה העממית "ג'וינט", בעוד אחרים, יבחרו להשתמש במיצויי קנאביס.

במאמר שלפניכם נתהה על קנקנם של המוצרים הללו תוך בחינה מדוקדקת של היתרונות והחסרונות הבולטים בהם.

 

תפרחות

תפרחות קנאביס רפואי הן תפרחות המתקבלות באופן טבעי על ידי גידול הצמח תחת תנאים מבוקרים ועוברות תהליכים שונים, כגון ייבוש יישון וטרימינג עד לאריזתן.

הקנאביס הרפואי מגיע בתצורת תפרחת אותה נדרש המטופל לגרוס בעצמו,לצורך עישון או אידוי באמצעות וופורייזר או מקטרת. יש שיטענו כי מדובר בהתעסקות מעט מייגעת, הדורשת מהמטופל התעסקות והכנה של התפרחת לצריכה, אולם אין עוררין כי זוהי תצורת הקנאביס הנפוצה ביותר המאפשרת השפעה מיידית תוך שליטה על כמות החומר הנצרכת.

תפרחת קנאביס טומנת בחובה מגוון יתרונות. ראשית, התפרחת בצורתה הגולמית מכילה את כל הקנבינואידים המצויים בצמח, לרבות הטרפנים וחומרים נוספים. בשימוש בתפרחת, המטופל מקבל את הקנאביס בצורתו הטבעית, כך שבהשוואה לגליליות או מיצויי קנאביס אחרים, השקיפות והידע של המטופל בדבר המוצר אותו הוא צורך, גדולה יותר.

מנגד, החסרונות בצריכת תפרחת, כוללים התעסקות חוזרת לצורך גריסת התפרחת וגלגול ג'וינטים, הכנת מכשיר האידוי וניקוי חלקיו, שינויים בכמות הנצרכת בכל שימוש, הדירות שאינה קבועה וכן נטייה לערבב את התפרחת עם טבק.

 

גליליות (ג'וינטים)

גליליות מוכנות הן לא מוצר חדש בשוק הקנאביס, אולם כזה אשר צובר תאוצה בעת האחרונה. גליליות קנאביס הן בעצם ג'וינטים מוכנים, המגיעים ביחידות של 0.5 או 1 גרם לגלילית. השימוש בגליליות הקנאביס המוכנות, שנוי במחלוקת. מצד אחד, השימוש בגליליות חוסך עבודה וזמן עבור צרכני הקנאביס הרפואי, אך מצד שני, המשתמשים בהן אינם באמת יודעים מהם המרכיבים הטמונים בהן, שכן הם לא גילגל אותן בעצמם.

יתר על כן, בשל העובדה שמלאכת הגריסה מתבצעת במפעל, הרי שרבים מהחומרים הפעילים בקנאביס אובדים (הטריכומות נפגעות כחלק מתהליך הגריסה) ועשויים להפחית את ההשפעה, כמו גם את האפקטיביות עבור הצרכנים.

מיצויים

אמצעי נוסף המשמש צרכני קנאביס הוא שמן הקנאביס, שמקורו במיצויים שונים של הצמח. שמן הקנאביס המיוצר בארץ, מהול בשמן ממקור צמחי (לרוב יהיה זה שמן זית, קוקוס או דקל) וממוצה לרוב באתנול, גז או פחמן דו חמצני (CO2). שמן הקנאביס משמש בעיקר מטופלים שאינם מעוניינים להיחשף לנזקי העישון והאידוי ולהתעסקות הכרוכה בכך.

סוגי המיצויים השונים נבדלים זה מזה בהרכב החומרים הפעילים שהם מכילים, בשיטת המיצוי ובשמן הצמחי בו נמהלו. יחד עם זאת,מיצויי קנאביס רפואי מספקים ודאות לצרכנים לאור המינונים הקבועים והמדוייקים המצויינים על גבי האריזה, השפעתם לטווח ארוך לצד יכולת המעקב והשליטה של המטופל.

בנוסף, המיצויים מתאימים לשימוש גם עבור ילדים ובני נוער, שצריכת תפרחת, בין אם בעישון ובין אם באידוי, עלולה לסכן אותם. על אף יתרונות אלה, בדרך כלל הטעם של המיצויים השונים רע במיוחד, כמו גם השפעתם על המשתמשים איטית יחסית.