אכילת קנאביס בתצורה גולמית: מאמא אדמה באהבה

פורסם לפני 3 שנים

פחות מתלהבים מעישון או אידוי? לא מעוניינים במיצויי שמנים או גריסת התפרחת? ובכן, יכול מאוד להיות שאתם הטייפקאסט המושלם של צרכני קנאביס טבעי בתצורתו המקורית


צרכני הקנאביס ברחבי העולם נהנים בשנים האחרונות ממבחר חסר תקדים של אפשרויות המספקות להם דרך אינדיבידואלית ליהנות מסגולותיו הרפואיות: עישון, אידוי, תמציות שמנים למיניהן, מוצרי מזון ומשקאות מועשרים, פתילות קנאביס והיד עוד נטויה.

אולם, נדמה כי עבור חלק מהצרכנים, השפע המוצע כיום דווקא מהווה טעם לפגם. אלו מעדיפים ברובם לצרוך את הקנאביס בתצורתו הטבעית. אנחנו מתכוונים למעשה לאכילת פרחי הקנאביס בתצורתם המקורית, ישירות מבית מדרשה של "אמא אדמה".

אז הרשו לנו לעשות לכם סדר. השפעותיו מרחיבות התודעה של צמח הקנאביס, כפי שאנו מכירים, מתרחשות רק בשילוב תהליך חימום והגעה עד לטמפרטורה מסוימת הידועים גם בשם "דה-קרבוקסילציה". על מנת לסבר את האוזן, במסגרת תהליך זה מתפרק ה-THCA, הנחשב לרכיב הפסיכו-אקטיבי בקנאביס לתצורתו הלא חומצית – THC. גם הקנבינואיד הנוסף השכיח בצמח הקנאביס, הלא הוא ה-CBD אינו בא לידי ביטוי בתצורתו המקורית של הצמח, לעומת "אביו" בעל הצורה החומצית (CBDA).

המשמעות היא שמי שבוחר לצרוך את הקנאביס בתצורתו הטבעית, קרי על ידי אכילה של עלי הפרח, הרי שמאבד את אפקט הרחבת התודעה ואינו צפוי "להתמסטל".

ובכל זאת, מחקרים רבים שהתפרסמו מגלים כי גם תמציות קנאביס טריות הן בעלות השפעות בריאותיות מרחיקות לכת על גוף האדם, לרבות נוגדי חמצון ותכונות אנטי דלקתיות המסייעות בהתמודדות עם מחלות ותופעות בריאותיות שונות. על כן מדובר בפתרון המושלם עבור "הסאחים" שבינינו, או לחילופין מי שמעוניין ליהנות מסגולותיו הרפואיות של צמח הקנאביס, אך באותה נשימה מעדיף מסיבה כזו או אחרת לוותר על האפקט החווייתי הטמון בצריכתו בתצורות אחרות.

אז איך למעשה ניתן לצרוך קנאביס בתצורתו המקורית?

עבור חלק ניכר מהאנשים בראוניז או עוגיות קנאביס מהוות חלופה אידיאלית שמאפשרת להם ליהנות דרך מאכל מאיכויות הצמח הירוק, לרוב ללא כל תופעות לוואי. רבים בוחרים באופציה זו, בין משום שהם חולים, אינם מסוגלים לעשן מסיבה בריאותית או פשוט חוששים לצרוך קנאביס בדרכים המקובלות (עישון, מיצוי שמנים ועוד). אופציה שכיחה נוספת היא הכנה של חמאת קנאביס ביתית, המהווה את הבסיס להכנה של מגוון סוגי עוגיות ומאפים, כאשר ההבדל היחיד במהלך הכנת המתכון יהיה שימוש בחמאת הקנאביס המיוחדת על חשבון החמאה הרגילה.

מעבר לכך, ישנן עוד מבחר דרכים לצרוך קנאביס באמצעות אכילה, לרבות מסטיקים, סוכריות קנאביס, בירות, חטיפים והיד עוד נטויה. במקביל, ניתן כאמור גם לבשל או לאפות את פרחי הקנאביס באוכל שאנו אוהבים, מה שיוביל את החומר הפעיל בצמח אל מערכת העיכול שלנו (על חשבון מערכת הנשימה) – תהליך שיוביל בסיומו לפירוק איטי יותר של החומרים הפסיכואקטיביים המצויים בקנאביס בגופנו.

יצוין כי אכילת קנאביס נחשבת בריאה יותר מעישון או אידוי קנאביס, שכן היא אינה כרוכה בסכנות הנלוות לעישון. בנוסף, מרבית ה-THC (החומר הפעיל ביותר בצמח הקנאביס) מנופה ממערכת הדם בדרך שכזו, כך שבפועל באמצעות אכילת קנאביס בתצורה גולמית נחוש פחות את השפעותיו מרחיבות התודעה אמנם, אך מנגד נהנה מסגולותיו לאורך זמן ממושך יותר.

לסיכום, קצרה היריעה מלתאר את נפלאותיו של צמח הקנאביס שככל שהמחקר בו הולך ומעמיק, מתגלה כאחת מהמתנות המדהימות ביותר בהן זכתה האנושות. אז גם אם אין ברצונכם להתמסטל או לחוות חוויה חוץ-גופית, זה כמובן בסדר. גם קנאביס "'אסלי" יכול להיות יופי של פתרון בהיבט הבריאותי. תבלו