חמאת קנאביס: מה אפשר להכין איתה?

פורסם לפני 2 שנים

חמאת קנאביס

לרובנו, אם לא לכולנו, יצא פעם לאכול פופקורן עם חמאה. עכשיו תארו לעצמכם פופקורן עם חמאת קנאביס. אין ספק שמדובר במוצר שיכול לשדרג את חווית הצפייה של כל סרט. בחמאת קנאביס אפשר להשתמש בעצם בכל מתכון שדורש חמאה – מעוגות ועד טוסטים. למעשה מבחינה כימית מדובר בחמאה לכל דבר. חמאה היא מרכיב שניתן להוסיף כמעט לכל מאכל, וכמוה חמאת קנאביס.

בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא על יסודות הבישול עם קנאביס באופן כללי, על העקרון הבסיסי ביותר שעושה את ההבדל בין מאכל עם פירורי תפרחת קנאביס למאכל שיוצר אפקט פסיכו אקטיבי וכמובן -מתכון לחמאת קנאביס משובחת. אנחנו מקווים שתמצאו את הטקסט מחכים ומועיל.

בישול עם קנאביס

Food and drink and cannabis oil on the dining table. Alternative medicine concept.

עישון היא כבר מזמן לא דרך הצריכה היחידה של קנאביס רפואי. כיום יש לא מעט דרכים ליטול קנאביס באופן ישיר – הדרך הקלאסית של עישון, על ידי אידוי של פרחי הקנאביס או על ידי טפטוף של שמן קנאביס וגם אכילה. לכל אחת מהדרכים יתרונות וחסרונות, אך במאמר הזה נדון בעיקר בבישול באמצעות קנאביס, אולי דרך קצת פחות פופולרית ומעט מורכבת אך עדיין לגיטימית ואפקטיבית.

מה זה תהליך דה קרבוקסילציה

הקנאביס בתצורתו המקורית מכיל חומצות קנאבינואידים אשר הופכות לפעילות באמצעות חימום.  תהליך דה קרבוקסילציה הוא תהליך שבו אנחנו בעצם משחררים את החומרים הפסיכואקטיביים הכלואים בתוך פרחי הקנאביס על ידי חשיפה ממושכת לחום גבוה. מדובר בתהליך שנמשך פחות או יותר כחצי שעה, וכל מה שצריך בשבילו הוא תבנית, נייר אפייה, גריינדר ותנור שמגיע ל-105 מעלות לפחות.

כדי להעביר תפרחת קנאביס תהליך של דה קרבוקסילציה יש לגרוס את פרחי הקנאביס בגריינדר. לאחר מכן יהיה עליכם לפזר את התוצר כל נייר האפייה שעל התבנית בצורה שווה כך שנוצרת שכבה דקה. השלב הבא יהיה חימום של התנור ל-105 מעלות, וכשהוא מוכן – הכנסה של התבנית אליו לחצי שעה. כאשר הקנאביס מתחיל להפיץ ריח וצבעו הופך חום~זהוב, אלו אינדיקציות שהקנאביס מוכן או לפחות כמעט, וזהו. אחרי חצי שעה יש לכם קנאביס שעבר דה קרבוקסילציה וניתן לשימוש בבישול.

איך מכינים חמאת קנאביס (מתכון לפי 10 גרם)

הכנת חמאת קנאביס היא שיטת מיצוי קנאביס שבה הקנבינואידים, הטרפנים והפלבנואידים של הצמח נשלפים מהצמח ומוזרמים לשומני החמאה.

כדי להכין חמאת קנאביס מוצלחת תצטרכו – 10 גרם תפרחת שעברה דה קרבוקסילציה, חיתול בד או מגבת מטבח ישנה (אך נקייה), קערה, כוס מים, 200 גרם חמאה ומחבת עמוקה או סיר קטן.

  1. השלב הראשון בדרך לפופקורן הקנאביס שלכם יהיה הרתחה של מים, ולאחר שהם רותחים – הוספה של החמאה אליהם.
  2. אחר כך, כשהחמאה נמסה לגמרי, יש להוסיף את התפרחת. כעת נערבב את הבלילה ונבשל על אש נמוכה מאוד במשך שלוש שעות. שימו לב שהבלילה שלכם לא רותחת, מפני שהדבר יפגע בתוצר הסופי.
  3. יש לערבב את הבלילה כל רבע שעה. בסוף התהליך אמורה להיווצר לכם עיסה ירוקה כהה למדי.
  4. אחרי שעברו שלוש שעות – נסנן את הבלילה לתוך הקערה דרך חיתול הבד. כדי לא לבזבז חמאה, נסו לסחוט כמה שאפשר את העיסה שנותרה על חיתול הבד.
  5. עכשיו כל מה שנותר לעשות הוא לחכות החמאה תתקרר ותתגבש, לחלץ אותה מקערה באמצעות סכין – ולהוסיף לכל מה שתרצו.

איך קנאביס משתלב יחד עם חמאה?

חמאה משתלבת טוב עם קנאביס כיוון שהיא שומנית וסופחת אליה את המרכיבים הפעילים לאחר החימום שלהם. לכן חמאת קנאביס משמשת לרוב כבסיס טוב להכנת מאכלים עם קנאביס.

מה היתרונות של צריכת קנאביס באמצעות אכילה?

צרכנים רבים מעדיפים מאכלים העשויים עם חמאת קנאביס מכיוון שהם מציעים השפעות מורחבות ואינטנסיביות יותר בהשוואה לסוגי צריכה אחרים. אם אתם מחפשים השפעות ארוכות טווח ולרוב חזקות יותר, מזונות עשויים עם חמאת קנאביס הם אידיאליים.

לקנאביס לוקח יותר זמן להשפיע לעומת דרכים מסורתיות כמו עישון/אידוי וטפטוף שמן מכיוון שהקנאביס צריך להתעכל לפני שהתרכובות יגיעו לזרם הדם. לעתים קרובות, ההשפעות של מאכלי חמאת קנאביס אינם מורגשים בטווח המיידי ולוקח בין 30 ל 90 דקות עד להרגשת ההשפעה.
ברגע שההשפעות של מאכלי החמאה אכן נכנסו, הם בדרך כלל יימשכו בין 4 ל-12 שעות, תלוי בריכוז ה-THC, כמה צרכנו וקצב חילוף החומרים ומשקל הגוף שלנו.

מומלץ לא לאכול כמות מופרזת, לעתים קל לחשוב שאם לא מרגישים את ההשפעה בטווח הקצר, הכמות קטנה מדי. אכילה מופרזת יכולה לגרום להשפעה חזקה ולכן מומלץ להתאפק עד לתחילת ההשפעה.

סיכום

לסיכום, הכנה של חמאת קנאביס היא ארוכה אך לא מסובכת, אכילה היא עוד דרך אפקטיבית לצריכה של קנאביס והשפעתה אפקטיבית לטווח רחוק. בהכנת חמאת הקנאביס, אל תוותרו על תהליך הדה קרבוקסילציה!