אידוי קאנביס וכל מה שמסביב

פורסם לפני 2 שנים

אידוי קנאביס

קנאביס רפואי ניתן לצריכה בהרבה מאוד דרכים  – צריכה של טיפות שמן קנאביס בטפטוף, עישון קנאביס רפואי, אידוי, אכילה וכו'. לכל אחת מהדרכים היתרונות והחסרונות שלה. הטקסט שלפניכם עוסק באחת הטכניקות הפופולריות ביותר – אידוי קנאביס.

במאמר שלפניכם תוכלו ללמוד קצת יותר על הכלים לאידוי קנאביס, היתרונות של אידוי קנאביס, איך להשתמש נכון בקנאביס מאודה ועוד מידע רב ושימושי. חשוב לנו כמובן לציין שצריכה של קנאביס רפואי באידוי חייבת להיעשות בהתייעצות עם רופאה ובאישורה, ואין בכל האמור בטקסט לעודד צריכה לא חוקית ואו להוות המלצה כזו או אחרת.

מה זה וופורייזר (Vaporizor) ואיך הוא קשור לאידוי קנאביס רפואי

older-hippies-smoking-weed

כדי לאדות את הקנאביס הרפואי שלכם, אתם צריכים שיהיה לכם וופורייזר (Vaporizor). וופורייזר הוא מכשיר שמאדה את הפרחים ומאפשר לכם לשאוף את החומר הפעיל שבהם בלי לשרוף אותם. וופורייזר מגיע בגרסאות ניידות, שמזכירות קצת סיגריות אלקטרוניות, ובגרסאות נייחות שמזכירות מפיצי ריח דקורטיביים. וופורייזר מאפשר לכם להנות מהיתרונות של קנאביס רפואי במאמץ מינימלי.

וופורייזר נייד מספק קודם כל את היתרון הברור ביותר – ניידות. עם וופורייזר נייד אתם יכולים לשאוף את הקנאביס הרפואי שלכם בכל מקום בלי להיות מוגבלים לשקע חשמלי או משטח ישר. שוק הוופורייזרים הניידים הוא גם גדול יותר, ויש בו יותר מבחר ותחרות. לכן ניתן לראות מגוון מחירים. בנוסף, בניגוד לעישון שנאסר לצרוך אותו למעט במקום שמצוין ברישיון, ניתן לאדות קנאביס רפואי בכל מקום, בדומה לצריכה שמן קנאביס. בוופורייזר נייד (שלא מחובר לשקע חשמלי) טווחי המחירים הם רחבים ואחד ממרכיבי המחיר הוא אורך חיי הסוללה של הוופורייזר, באופן יחסי, אורך חיי הסוללה של וופורייזרים הוא קצר יחסית, ובבחירת וופורייזר נכון, המלצה שלנו? וודאו כי לוופורייזר יש סוללות ליתיום-יון, שאותן ניתן להטעין באמצעות כבל USB במתח נמוך.

וופורייזר נייח מספק אדים נקיים יותר מהוופורייזר הנייד, מפני שהוא גדול יותר וניתן לבנות אותו בצורה כזו שהחומר הרפואי לא בא במגע באופן ישיר עם גוף החימום. וופורייזר נייח גם מאפשר זמן שימוש ארוך יותר, בגלל שהוא לא מוגבל לפי חיי הסוללה שלו. מכשיר נייח יהיה גם בטוח יותר לרוב.

יתרונות הוופורייזר

כבר הזכרנו בתחילת הטקסט שאידוי היא רק אחת מהדרכים לצריכת קנאביס רפואי. כאמור, ניתן לצרוך קנאביס רפואי גם על ידי עישון וגם על ידי טפטוף טיפות של שמן קנאביס. אין לנו ספק שלכל אחת מדרכי הצריכה יש את היתרונות שלה, אך בטקסט הזה אנחנו נתמקד ביתרונות האידוי.

יתרון האידוי והשימוש בוופורייזר על פני הדרך שדומה לו יותר – העישון. למסתכל מבחוץ להתבלבל בין שתי הדרכים, מפני שניתן לחשוב שבשתיהן המשתמש שואף עשן לריאות שלו.

אולם האמת היא שבאידוי המשתמש שואף אדים ולא עשן, מה שמקל את הצריכה על מי שלא רגיל לעשן ועל מי שחולה בדבר שמקשה על הנשימה שלו (הרבה פעמים המחלה הזו היא גם מה שהוביל אותו לשימוש בקנאביס רפואי מלכתחילה). חשבו היטב מה היא הדרך הכי טובה עבורכם לצריכה.

ניקוי של וופורייזר – כמה זה חשוב ואיך עושים את זה

אם כבר יש לכם וופורייזר, חשוב מאוד שתדעו שניקוי של הוופורייזר באופן קבוע ולאחר סיום כל שימוש הוא קריטי לתקינות של הוופורייזר ולאורך חייו. ניקוי של הרשת בוופורייזר תסייע לכם לשמור על הוופורייזר שלכם נקי ושמח לזמן רב, והוא יגמול לכם בחווית שימוש מהנה. כמו לכל מכשיר חשמלי, גם לוופורייזר יש בלאי ולרוב תגיע עם הוופרוייזר ערכה לניקוי

אנחנו מודעים לכך שניקוי זה לא כיף, אבל לפעמים פשוט אין ברירה. באינטרנט תוכלו למצוא ערכות ניקוי ייעודיות לוופורייזרים בטווח מחירים משתנה. ערכת ניקוי ייעודית היא ללא ספק שימושית, אבל את הוופורייזר אפשר גם לנקות במטלית מיקרופייבר ומברשת שיניים. הדבר הכי חשוב הוא שבסופו של התהליך הוופורייזר יהיה נקי ומוכן לשימוש נוסף.

מה שמים בתוך הוופורייזר

כשאתם משתמשים בוופורייזר לצורך אידוי קנאביס רפואי, חשוב מאוד שתשימו לב מה אתם שמים בתוכו. מרבית הוופורייזרים מאפשרים שימוש בשמן קנאביס נוזלי או מוצק לרבות דאבים, ודורשים שהתא המילוי הייעודי ימולא אך ורק בפרחי קנאביס רפואי. שימו לב שאת הקנאביס הרפואי גם יש לגרוס לפני השימוש בגריינדר חשמלי או ידני. כמו כן, השמנים הנמכרים בארץ, אינם מתאימים לאידוי באמצעות וופורייזר. כיוון שמיצוי הקנאביס נמהל בשמנים צמחיים כגון שמן זית, סויה וכדומה, ולכן לא רק שהם לא מתאימים, הם אפילו מסוכנים לאידוי

וופורייזר מחיר

מחירו של וופורייזר נע על טווח רחב מאוד. ישנן שתי סיבות מרכזיות לגודל של טווח המחירים של מכשירים לאידוי קנאביס. ראשית, עולם הוופורייזרים מתחלק לשניים, כשפערי המחירים בין שני החלקים הוא לא קטן. התוצאה ישירה של העובדה הזו היא שנוצר מיד טווח מחירים גדול מאוד.

שנית, ישנן חברות רבות שמייצרות וופורייזרים משני הסוגים, והתחרות ביניהן יוצרת מגוון של מחירים, איכויות הרכבה, ועיצובים. כשיש שוק גדול ויש תחרות גדולה – יש גם טווח מחירים גדול. לכן קצת קשה לקבוע מה המחיר הממוצע של וופורייזר, מפני שניתן לתת תשובה שונה לפי הדגם.

יחד עם זאת, מסקירה של השוק ניתן לראות שבסך הכל יש מגמה מסוימת לכל אחד משני הסוגים העיקריים של המכשירים המאפשרים אידוי קנאביס רפואי. מחירו של וופורייזר נייד ינוע בין  ל-1,500 ש"ח ויכול להגיע להרבה יותר. יש הרבה מאוד משתנים, בין היתר האם הוופורייזר מסוגל לאדות פרחי קנאביס או רק שמן/דאבים בהכרח. מחירו של וופורייזר נייח ינוע בין 700 ל-2,600, כשהממוצע נע סביב ה-2000 ש"ח.

 

שימוש בוופורייזר לנשים בהריון

שימוש בקנאביס רפואי לנשים בהריון הוא תחום שעוד לא נחקר מספיק, כפי שניתן כיום רבות בקהילה הרפואית. מחקרים מצביעים על העובדה שבקנדה, מדינה בה צריכה שקנאביס היא חוקית, כמעט כל אישה חמישית שהייתה בהריון בשנת 2019 צרכה קנאביס בצורה מסוימת בזמן ההיריון.

יחד עם זאת, מחקר שנעשה בספרד מראה שתינוקות שהאמהות שלהן צרכו קנאביס במהלך ההיריון נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעות מצב רוח ו/או הפרעות קשב וריכוז. חשוב לציין שהמשתתפות במחקר צרכו את הקנאביס בעישון יחד עם טבק, וייתכן שחלק מהסיכון נובע מכך.

שימוש בטכניקה של אידוי קנאביס רפואי בזמן היריון עדיין לא נחקרה מספיק – לא לצד החיובי לאימהות כמו הפחתה של בחילות, חרדות והקלה על השינה, ולא לצד השלילי של השפעה על התינוקות לטווח הרחוק. כל אישה צריכה לקבל בעצמה את ההחלטה שהכי נכונה לה ולתינוק שלה.

סיכום

לסיכום, אידוי קנאביס רפואי על ידי שימוש בוופורייזר הוא בעל יתרונות רבים. היתרונות שלו עומדים לו גם בפני עצמו וגם ביחס לדרכי צריכה אחרות. וופורייזר נייח ייתן לכם חווית צריכה איכותית יותר, אך וופורייזר נייד יעלה לכם פחות כסף ולא יגביל אתכם במיקום. כשאתם קונים וופורייזר תעשו את השיקולים שלכם לגבי הרגלי הצריכה שלכם.