אחסון קנאביס: המדריך המלא לשמירה על הקנאביס שלכם

פורסם לפני 3 שנים

מהו התוקף של הקנאביס בו אנחנו מחזיקים? כיצד נוכל לאחסן אותו בצורה ראויה על מנת שיישמר לאורך זמן ומהם העקרונות שיסייעו לכם בכך? יצאנו לבדוק …


בדיוק כפי שאנו הולכים למסעדה ומעוניינים שתוגש לנו המנה האיכותית ביותר, כך גם בהקבלה לא נהיה מוכנים להתפשר על הקנאביס הרפואי אותו אנחנו צורכים. הרי אנחנו משקיעים סכומים לא מבוטלים בזן פרח ספציפי במטרה שיסייע לנו להתמודד עם מגבלה רפואית או בעיה בריאותית כזו או אחרת, משקיעים זמן ואנרגיה על מנת לבחון את השפעותיו, אך לעיתים שוכחים בדרך לשמור על הקנאביס שלנו ולאחסן אותו בצורה ראויה.

בכתבה שלפניכם ננסה לתת לכם קצת טיפים ומידע תוך התבססות על עקרונות מנחים לאחסון הקנאביס בצורה איכותית
וכזו אשר תשמור על הפרחים שלכם לאורך זמן.

ראשית, חשוב לדעת כי החלק אשר נוטה להתקלקל ראשון בצמח הקנאביס אלו הטריכומות, קרי קריסטלי השרף הזעירים והנוצצים המכסים את פרחי הקנאביס ומכילים בתוכם את אחוז הקנבינואידים הגבוה ביותר בצמח. (החלק בו מצויים מרבית החומרים הפעילים בקנאביס). 

הטריכומות הללו רגישות מאוד לחום, לקרני השמש (UV) וכן לתנועה, לחות גבוהה או מאידך ליובש מוחלט. אז מה זה אומר? מספיק ששכחתם להקפיד על אחד העקרונות וסביר מאוד להניח כי איכות התפרחת שלכם תרד באופן משמעותי.

שמרו במקום קריר

רצוי לשמור את הפרחים במקום קריר ויבש בטמפרטורה של מתחת ל-20 מעלות, כמו למשל בתוך ארון פנימי או באזור חשוך, שכן ה-THC, הלא הוא החומר הפסיכואקטיבי המרכזי בקנאביס כידוע, נוטה להתפרק בטמפרטורה גבוהה יותר, בייחוד כאשר הוא נחשף לתנאי חום.

מבחינת אחוזי לחות, יש להקפיד לשמור על טווח של לא יותר מ-62% לחות במקום האחסון, 
שכן אחוז גבוה יותר עשוי להוביל להתפתחות עובש, דבר הפוגע משמעותית באיכות התפרחת.

קיימת סברה לעיתים בקרב צרכני קנאביס ותיקים שחושבים כי הקפאת העשב היא דרך אידיאלית לשמור על הצמח שלהם. אז זהו, שלא. אסור להקפיא את העשבים, שכן הקפאתם תגרום להתרחבות המים שבטריכומות ולהתנפצות בלוטות השרף שעליהן אשר יהפכו לקרח. אז, שומרים את הקנאביס במקום קריר, אך לא קפוא.

אוטמים בצנצנת זכוכית

ההמלצה הגורפת כלפי צרכני הקנאביס היא לאחסן את התפרחת בתוך צנצנת זכוכית אטומה ככל הניתן. חשוב לוודא כי אלו צנצנות איכותיות המבודדות חום, שכן אחרת הן עשויות לפגוע בטעם ובארומה של הצמח.

מומלץ לוותר על המנהג המגונה לאחסן את הקנאביס בשקיות פלסטיק או ניילון זולות, כגון שקיות סופרמרקט, זאת לאור הפלסטיק שהשקית מפרישה (אם כי, לטווח קצר ניתן להשתמש גם בהן). שקיות אלו עשויות להוות פתרון זמני בלבד, אך החיכוך שלהן עם הפרחים יוצר לא אחת חשמל סטטי הפוגע באופן ניכר באיכות הטריכומות וכפועל יוצא מכך מפחית את השפעות הקנאביס שברשותכם.

הקפידו על צנצנת כהה

טיפ נוסף שרצוי להקפיד עליו הוא לאחסן את הפרחים שלכם בצנצנת בצבע כהה. הסיבה לכך נובעת מקרני השמש (UV) הפוגעות בטריכומות ועשויות לגרום לחוסר יציבות ואף להתפרקות כימית של הכימיקלים המרכיבים אותן. שימוש בצנצנת בצבע כהה תסנן את קרני ה-UV ותמנע מהן לגרום נזק לקנאביס שלכם.

הרחיקו ממכשירי חשמל

ומה לגבי מוצרי חשמל ואלקטרוניקה המצויים בבית? בשל העובדה שהם מפיצים חום, מומלץ להימנע מלאחסן את הקנאביס שלכם בסמוך אליהם.

כדאי לדעת גם כי פרחי קנאביס שעברו תהליך ייבוש כראוי ואוחסנו בתנאים המוזכרים בכתבה לא יהיו פגי תוקף. יחד עם זאת, לאחר כשנה חלה דעיכה בתכולת הטרפנים והקנבינואידים בקנאביס, תופעה הגורמת לירידה בהשפעות הפסיכו-אקטיביות של הצמח ובחוויית הצריכה ככלל.

לסיכום, זכרו כי אחסון נכון של קנאביס בתנאים הולמים תוך שמירה על טמפרטורה נכונה ושליטה עליה, ישמרו על איכותו גם לאורך זמן ממושך. יעיד על כך מחקר בריטי שנעשה לפני שנים ספורות, בו גילו מדענים כי הקנבינואידים בקנאביס שומרים על יציבות עד למשך שנתיים בהנחה והם מאוחסנים בתנאים המתאימים (אם כי הם יכולים להישאר יעילים ובטוחים לצריכה גם זמן רב יותר, מכיוון שהשמנים האתריים המצויים בו מתפרקים בקצב איטי ככל שחולף הזמן).