מדריך עישון קנאביס בפעם הראשונה: מתחילים לעשן קנאביס רפואי? זה מה שאתם צריכים לדעת

פורסם לפני 3 שנים

מעולם לא צרכתם קנאביס? חושבים על עישון קנאביס בפעם הראשונה? אל תתנו להפחדות בכלי התקשורת להשפיע עליכם. מוזמנים לצאת איתנו לדרך. צעד אחר צעד…


צריכת קנאביס למטרות רפואיות הוכחה בעשרות השנים האחרונות ובאינספור מקרים ככלי מדהים לשיכוך כאבים ולהתמודדות עם מגוון רחב של מצבים רפואיים, לרבות הפחתה של חרדות או התקפי אפליפסיה, האטת התפתחות מחלת האלצהיימר ועוד.

אמנם על פי החוק הקנאביס נחשב כסם מסוכן, אולם מחקרים שונים מעידים על סגולותיו הרפואיות של הצמח, כמו גם העובדה כי בשנים האחרונות החלו להצטבר יותר ויותר הוכחות מדעיות על השפעותיו החיוביות להתמודדות עם מחלות ומצבים רפואיים שונים.

ראוי לציין כי צריכת קנאביס אינה שקולה לצריכת תרופות כפי שהורגלתם אליהן עד כה ובניגוד לתרופות הקונבנציונאליות, הקנאביס הרפואי דורש הסתגלות והתאמה ייחודית תוך התחשבות בתופעות לוואי הכוללו גם תופעות פסיכואקטיביות.

על מנת שחויית הקנאביס הראשונה שלכם תהיה אופטימלית, כדאי לפנות זמן חופשי, רצוי בשעות הערב. שימו מוזיקה, נסו לשכוח לפחות לכמה שעות מצרות היום-יום ושגרת העבודה השוחקת, הניחו את הטלפון הנייד בצד ופשוט תתחברו לצמח, ולעצמכם כמובן. מומלץ להתחיל עם כמה שאיפות בודדות (1-3), הכי בקטנה שיש.

הקפידו להחזיק את העשן בריאות ורק לאחר כמה שניות נישפו אותו החוצה. קחו את הזמן בין השאכטות, התרווחו על הספה או על גבי כסא נוח ונסו להתמקד בתחושה האופפת אתכם. קחו בחשבון שייתכן שבפעם הראשונה שתתנסו בקנאביס, לא תרגישו דבר שכן לעיתים, בעבור אדם שמעולם לא התנסה בקנאביס יש צורך בהסתגלות הגוף לחומר. אל תתפתו לעשן עוד באופן מיידי, המתינו ותנו לקנאביס ולגוף שלכם לעשות את שלהם.  

חשוב להבהיר כי לאספקט הנפשי משמעות גדולה בעת צריכת קנאביס, בין אם באמצעות עישון, אידוי או אפילו בשמן. יש לוודא כי אתם צורכים את הקנאביס כשאתם רגועים ככל הניתן, מודעים לעצמכם ומקשיבים לגוף שלכם. בנוסף, כדאי ואף מומלץ לצרוך קנאביס לצד בן משפחה או חבר קרוב שאתם סומכים עליו, אחד שאתם מרגישים בנוח בסביבתו, כאשר רצוי שלא להתנסות בפעם הראשונה בסביבה המונית או רבת משתתפים.

כמו כן, חל איסור גורף לערבב בין קנאביס לאלכוהול, שכן השילוב בין השניים עלול לגרום לתופעות לוואי קשות- שיטוט קצר באינטרנט יוכלו לחשוף אתכם למקרי עבר לא נעימים שוודאי יורידו אתכם מקו מחשבה שכזה.

טיפ חשוב נוסף הוא להכין מבעוד מועד משהו לאכול. כולנו שמענו על תופעת המנצ'יז (Munchies) הפוקדת את מעשני הקנאביס הנתקפים ברעב מיידי וזוללים כל הבא ליד לאחר צריכת צמח הקנאביס. אין לכם מה לחשוש, עישון קנאביס לא יגרום לכם להפוך לאכלנים כפייתיים. יתרה מכך, מחקרים מראים כי משתמשי קנאביס אינם עולים במשקל על אף המאנצ'ים.

סטיגמה נוספת שהגיע הזמן לנפץ היא המונח "מנת יתר" בקנאביס. האמת היא עד היום לא תועד מקרה מוות כתוצאה מצריכה מוגברת של קנאביס, כך שבהחלט אפשר להוציא את המונח הזה מהלקסיקון. למעשה, גם אם לקחתם כמה שאיפות יותר מדי, עלולה לתקוף אתכם סחרחורת או זיעה קרה ובמקרה הכי "גרוע" פשוט תהיו קצת יותר עייפים או רעבים. עישון מוגבר אמנם עשוי לגרום למספר תופעות לוואי כמו חרדה, סחרחורות, דופק גבוה או תחושת "ניתוק", אך כאן זה נגמר. במצב שכזה מומלץ לשכב, לנסות להירגע ולזכור שהתחושה הזו תחלוף ושלא ייגרם לכם נזק כלשהו. אפשר גם להגניב איזה מיץ תפוזים או חטיף מסוכר שיסייע להפיג את התחושה הלא נעימה. מה שבטוח – הכול יהיה בסדר!