המפ (HEMPׁׁׂ) – היכרות עם האח המופלא של הקנאביס

פורסם לפני 3 שנים

עוד בטרם נחשפנו לסגולותיו של צמח הקנאביס, שימש אחיו החורג "המפ" כבסיס לפיתוח שלל מוצרים תעשייתיים באמצעות סיביו הייחודיים. שמנים, סבונים ועד למשקפים. זה הזמן להכיר את נפלאותיו

המפ (Hemp) או קנבוס בתרגום חופשי לעברית, נחשב לאחיו הרחוק של הקנאביס ממשפחת הסאטיבה, אולם בניגוד אליו הוא אינו מכיל זנים פסיכו-אקטיביים, זאת לאור שיעור נמוך למדי של THC המצוי בו (פחות מ-0.3% לעומת 20%-1% בקנאביס). מסיבה זו צמח זה אינו משמש למטרות ריפוי ופנאי, אלא בעיקר לצרכים תעשייתיים.

תהייה על קנקנו של הצמח מגלה כי עד לפני כמאה שנים, שימש הצמח בתצורתו התעשייתית כמוצר בסיס להפקת נייר ומוצרי טקסטיל בארצות-הברית. החל ממגילת העצמאות ועד מפרשים לאוניות, כמו גם חלק ניכר ממוצרי הבדים והביגוד שנמכרו ברחבי המדינה עד ראשית המאה ה-19, אשר יוצרו מסיביו של צמח ההמפ.

בשנים האחרונות חווה הצמח עדנה מחודשת, בזכות שלל מוצרים המתבססים על תצורותיו השונות וזוכים להתעניינות צרכנית בכל רחבי העולם. לפניכם כמה מהמוצרים הבולטים שבהם.

 

שמן המפ – כי הבריאות מעל לכל

השמן מופק מזרעים שאינם מכילים קנבינואידים מרחיבי תודעה, כדוגמת THC או CBD, ומשכך הינו חוקי לשימוש (כולל בישראל). שמן זה מוכר כבעל יתרונות רבים לגוף האדם, החל מהקלה על תסמיני לחץ וחרדה, מניעת מחלות לב, הענקת מראה חלק וזוהר לעור, סיוע בתהליך ההורדה במשקל ועד להתמודדות נאותה עם סוגי דלקות שונים.

בשל המבנה הכרומוזומי הייחודי של ההמפ, הוא צומח כמעט בכל מקום ובכל תנאי מזג אוויר, נתון אשר הופך אותו לנגיש עבור אוכלוסיות רבות ברחבי הגלובוס. השמן המופק מהצמח משמש אפוא כתרופת פלא בה עושים שימוש גורמי רפואה לאורך שנים ארוכות.

לשמן ההמפ גם שימושים לצרכים קולינריים, שכן ניתן ליטול אותו ישירות כרוטב לתבשיל או סלט (בעל טעם אגוזי). שומרי המסורת שבינינו ישמחו לדעת כי השמן הינו בעל כשרות בד"ץ. מסיבה זו יש המכנים אותו כשמן בעל ערך עליון "לגוף ולנשמה".

מזון עשיר בהמפ – ושיהיה בתיאבון

המפ הינו מזון על והוכח כבעל השפעות בריאותיות מרחיקות לכת על גוף האדם. הוא עשיר באומגה 3 ו-6, ברזל, מגנזיום, סידן, אבץ, חומצות אמינו וסיבים תזונתיים. בנוסף, זרעי ההמפ מכילים כמות גבוהה של חלבון וויטמינים מסוג A, B, D ו-E, כאשר זרעי הקנבוס משמשים בפועל כמרכיב או תוסף מזון לבני אדם מזה מאות שנים.

אם לא די בכך, זרעים אלו מקנים תחושת שובע לאורך זמן, מכילים נוגדי חמצון המפחיתים סיכוי לסרטן מסוגים שונים (ערמונית, שד, מעי) וכן תורמים לשמירה על רמות סוכר מאוזנות בקרב חולי סוכרת.

זוהי הסיבה לשמה ממליצים תזונאים ודיאטנים על הוספה של חופן זרעים לתפריט האישי. ניתן לשדרג בעזרתו מבחר מאכלים, ביניהם: סלט, מוזלי או דייסה.

 

סבון המפ – חיוני לשיקום וטיפוח העור

תעשיית הקוסמטיקה העולמית עושה שימוש בסבון המבוסס על צמח ההמפ, הנחשב לאיכותי במיוחד לטיפול עם מחלות עור. כך למשל הוא מסייע להתמודד עם בעיות פסוריאזיס, ולו בשל הכמות הגבוהה של אומגה 6 הקיימת בשמן ההמפ. מסיבה זו העשרת הגוף בו מסייעת משמעותית בהחלשת הסימפטומים לפסוריאזיס, ובה בעת תורמת לשיקום וטיפוח העור, בדגש על בני הגיל השלישי.

השמן משמש גם כמרכך טבעי לשיער. בשל הרכב השומנים הייחודי בו הוא ניחן, מסייע השמן בהעשרת השיער, לרבות שמירה על חוזק בסיס השערה בקרקפת ולמראה שיער בריא.

אנו ממליצים לכם לנסות את אחת הדרכים לשימוש, ולהנות מסגולותיו של הצמח המדהים הזה.