קנאביס רפואי מומלץ בהתאמה אישית

פורסם לפני שנה 1

למעלה ממאה אלף ישראלים מחזיקים כיום מרשם לקנאביס לטיפול עבור מגוון של התוויות רפואיות שונות, ויכולים לקנות לעצמם קנאביס רפואי מאת רוקח מורשה לכך. אולם כאשר אנו במעמד הקניה, חלקנו עשויים להניח כי "קנאביס זה קנאביס", ופשוט נבחר את הזן הראשון שניתקל בו. אולם המציאות היא שזנים שונים ישפיעו אחרת על אנשים שונים, במצבים שונים. לעתים, יש לכך חשיבות רבה לעניין הטיפול. משום כך, הגיע הזמן שתדעו לבחור את זן הקנאביס שמתאים בדיוק עבורכם.

 

כיצד בוחרים את זן הקנאביס המתאים?

ניסיון החיים מלמד אותנו שכל אדם שונה מעט מחברו. לכל אחד מאיתנו יש גנטיקה משלו, מבנה גוף משלו, מין, סוג דם, תזונה, משקל, גובה, מבנה הורמונלי, מחלות רקע ועוד המון משתנים אשר מהווים חלק מן האדם האינדיבידואלי. מעבר לכך, כאשר עסקינן בקנאביס רפואי, כל מטופל מקבל אותו לשם טיפול בגין ההתוויה אישית הרלוונטית אליו, כגון מחלת הקרון, סרטן, פוסט טראומה, אפילפסיה ועוד. 

 

בנוסף, בחלק מן המצבים הרפואיים לא פעם נוטלים תרופות או תכשירים נוספים, לצורך טיפול בתסמינים הרפואיים הנלווים לאותו מצב רפואי. חלק מאותם תכשירים ותרופות יכולים "להתנגש" עם הקנאביס הרפואי. משום כך, גם לאחר שניתן רישיון לצריכת קנאביס ויש מרשם רופא לקנאביס, עדיין רכישת הקנאביס נעשית רק מאת רוקח מוסמך להנפקת קנאביס רפואי. מדובר בייעוץ שמשלים את הייעוץ הרפואי שניתן למטופל, ונועד להתמקד ברזולוציות הקטנות באמת של התאמת הקנאביס הרפואי המומלץ לאותו מטופל. חלק מן ההתאמות נועדו כאמור להתאים את הזן להתוויה הרפואית של המטופל, כלומר לבעיה ממנה הוא סובל: אם למשל מדובר במישהו שמקבל קנאביס רפואי לטיפול בפוסט טראומה, הוא יקבל זן מסוים; אם לטיפול מקל בהתמודדות עם סרטן או כימותרפיה, הוא יקבל זן אחר וכדומה. ההתאמה של הזן נעשית על בסיס המידע הרפואי הקיים בספרות הרפואית, וכן בהתאם לידע הרפואי שנאסף ממטופלים בכל עת. 

 

אגב, כאשר אנו מדברים על זנים שונים של קנאביס רפואי, אנו לא מתכוונים רק לשמות הגג סאטיבה או אינדיקה, אלא גם לרמות הריכוז של ה-CBD וה-THC, נוכחות טרפנים ועוד משתנים נוספים, אשר נותנים לזן את "הזהות" שלו.  מעבר לכך, בדומה לאופן שבו תרופות פועלות באופן שונה מאדם לאדם, כך גם קנאביס רפואי משפיע אחרת מצרכן לצרכן: בקנאביס ישנם למעלה מ-500 חומרים פעילים, ורבים מהם מתפרקים באופן שונה אצל כל אדם בעת הצריכה. 

 

לא תמיד ניתן לצפות את האופן שבו החומרים הפעילים בצמח ישפיעו בפועל על המטופל. משום כך, חלק מן ההתאמה האישית של קנאביס רפואי למטופל הוא לא פעם תהליך, בו המטופל מנסה זן מסוים, ולאחר מכן מתייעץ עם הגורם המקצועי המתאים לאחר השימוש, כדי לנסות לדייק את הזן והמינון בהתאם לאופן שבו הושפע. לעתים תהליך ההתאמה האישית אינו קצר, אולם בסופו של דבר, ניסוי וטעייה הם לא פעם חלק מתהליך רפואי אינדיבידואלי, בדומה להתאמה של תרופות.

התאמה במשלוח קנאביס רפואי עד הבית?

כיום, באמצעות ריפר ניתן להזמין קנאביס רפואי באינטרנט ולקבל אותו במשלוח עד הבית. מדובר בפתרון מהפכני בשוק הקנאביס, המאפשר בין היתר גם לאנשים עם מגבלת ניידות לקבל גם הם קנאביס רפואי, מבלי להיטרטר בפקקים, בחיפוש חניה, ועמידה בתור ארוך בבית המרקחת. פשוט בוחרים, מזמינים ומקבלים עם שליח עד הדלת. 

 

אולם העובדה שמזמינים דרכנו קנאביס רפואי דרך האינטרנט, לא אומרת שוויתרנו על קנאביס רפואי בהתאמה אישית למטופל. במובן מסוים, הלקוחות שלנו נחלקים לשניים: אלו שכבר יודעים מה הם רוצים וצריכים, ואלו שעדיין לא בטוחים. כאשר עסקינן במטופל מן הקבוצה הראשונה, מדובר במטופל ותיק ומנוסה בשימוש בקנאביס רפואי, שנוטל אותו כבר כמה שנים. באפשרותו להזמין את הזן שמתאים לו מן המגוון העצום שיש אצלנו בחנות. 

 

מנגד, ישנם מטופלים אשר אינם בטוחים מהו הזן המתאים בדיוק עבורם, וזקוקים לייעוץ לצורך קבלת קנאביס רפואי בהתאמה אישית. עבור קבוצה זו של מטופלים, יצרנו את תהליך ההזמנה בריפר, כך שכל מטופל יקבל את מה שבאמת מתאים לו. למרות זאת, לכל מטופל כדאי להיוועץ עם הרופא שניפק את המרשם, כדי להבין היטב אילו מאפיינים של צמח הקנאביס עליו לחפש (למשל, האם ריכוז THC גבוה או לאו וכדומה). מעבר לייעוץ הרפואי, חשוב לומר שכל מטופל מקבל ייעוץ רוקחי, גם בהזמנת קנאביס במשלוח עד הבית. בסעיף 4.10.8 לנוהל 153 של היק"ר, סעיף קטן ה', נקבע כי:

 

"מסירת מוצרי קנביס למטופל באמצעות שליח יעשה רק לאחר שהמטופל הגיע לפחות פעם אחת לבית המרקחת, הציג רישיון מקורי לשימוש בקנביס למטרות רפואיות, הזדהה באמצעות תעודת זהות וקיבל הדרכה רוקחית מרוקח שעבר הכשרה מקצועית מאושרת (או שנקבע על ידי הרוקח שאין צורך בכך באשר מדובר במטופל שכבר קיבל הדרכה כאמור או מכל סיבה אחרת לפי שיקול דעתו של הרוקח)".

 

כלומר, לפי הסיפא של הסעיף, ניתן לבצע זיהוי רוקחי גם באופן דיגיטלי או טלפוני, ובמידת האפשר, הרוקח יכול להדריך את המטופל על הקנאביס גם בטלפון. מכל מקום, כאשר תבצעו הזמנה באתר, אותה הזמנה מועברת לאישור רוקח מורשה אחראי בבית מרקחת: הרוקח יראה את ההזמנה, וישוחח טלפונית עם המטופל במידת הצורך, וזאת כדי לוודא שאין מטופל בקנאביס רפואי שיקבל קנאביס מזן שאינו מתאים למצב שלו.
בנוסף, המטופל יכול ורשאי לבקש טיפול רוקחי בכל שלב שבו ירגיש שהוא מעוניין בכך בבקשה באמצעות המערכת או בוואטסאפ.

התאמה אישית של קנאביס רפואי במשלוח

תהליך ההזמנה בריפר מאפשר התאמה אישית של זן הקנאביס המתאים: כאשר אתם נרשמים לאתר ריפר, עליכם להעלות לאתר את המרשם הרפואי ואת הרישיון שלכם; שם נוכל לראות את ההתוויה הרפואית וגם את ריכוז החומר המומלץ, וכן את הכמויות אותן מוגבל המטופל לרכוש בכל חודש. לאחר אישור ההרשמה על ידי צוות האתר, מוצגים בפני הגולש באתר רק מוצרי קנאביס רפואי שמתאימים להתווייה הרפואית וכן לריכוז החומר הפעיל שנרשם לאותו מטופל. 

 

בנוסף, ניתן להיוועץ בוואטסאפ עם המומחים שלנו, שם תוכלו לשאול את כל מה שלא העזתם לשאול בנושא התאמת הזן המתאים לבעיה שלכם: אנחנו בריפר תשאלנו אינספור מטופלים, למדנו עמוקות את השפעת המוצרים וחקרנו את הזנים השונים, כדי לדעת ברמת דיוק גבוהה איזה זן אמור להתאים למטופל. למרות ההבדלים בין אנשים ולמרות מגוון הזנים, הניסיון שנצבר אצלנו ואצל אנשי מקצוע רבים בתחום, מצביע על כך שהבעיות חוזרות על עצמן, וכך גם הפתרונות אליהן. 

 

לסיכומם של דברים, קנאביס משפיע אחרת על אנשים שונים, וזני קנאביס שונים משפיעים שונה על אנשים שונים. משום כך, חשוב להתאים את הזן המתאים לכל מטופל בקנאביס רפואי. אנחנו בריפר יודעים לספק לכל מטופל את המענה המיטבי עבורו, ולהקל על כל קהל לקוחותינו בקבלת קנאביס רפואי שמתאים להם.