תחליפי טבק לעישון קנאביס: המומלצים לישראלים

פורסם לפני 3 שנים

ישראלים רבים בוחרים בתחליפי טבק בשל הסיכונים הבריאותיים הכרוכים בשימוש בו, כמו גם הרצון באלטרנטיבה טבעית וזמינה. סקירה של כמה מהתחליפים המומלצים שיסייעו לכם להיפטר מהטבק אחת ולתמיד


הגברת המודעות לסיכונים הבריאותיים הטמונים בשימוש בטבק הינה חלק בלתי נפרד מחייהם של המעשנים. העדות הבולטת לכך היא הכניעה של חברות הסיגריות השונות לפרסום בולט של נזקי העישון, כמו גם לתמונות מחרידות המעידות על כך אשר מופיעות על גבי האריזה. זוהי למעשה גם הסיבה שיותר ויותר צרכני קנאביס, מבקשים להיפרד לשלום מהטבק המזיק, ולהמיר אותו בתחליפים טבעיים שלא יפגעו בגופם.

בדיוק עבור אלו מכם שמעוניינים להיפטר מהקססה, ולהימנע מנזקי הטבק אחת ולתמיד, הכנו עבורכם סקירה של כמה מתחליפי הטבק המומלצים בשוק הישראלי. אתם מוכנים?

 

תחליפי טבק מומלצים:


האני רוז (Honeyrose)

אחד מתחליפי הטבק הפופולאריים ביותר בשוק. זוהי למעשה תערובת צמחים ללא ניקוטין או רעלים, המורכבת מעלי צמח המרשמלו ותלתן אדום עלי ורד. קיימת גם גרסה נוספת המכילה תמצית וניל וחסת בר. התערובות הללו מושרות בסירופ מיץ תפוחים ודבש, שנועדו להעניק להן עמידות לאורך זמן.

הבוחרים בהאני רוז מעידים על גלגול נוח המהווה פתרון מושלם גם עבור צרכני הקנאביס המתחילים שביניכם. בנוסף, זוהי תערובת בעלת טעם עשיר ומגוון, שהינה גם הזולה ביותר מבין המתחרים (ביחס מחיר לפי גרם). מאידך, עצם היותה של התערובת רטובה במידת מה, מקשה על תהליך ההבערה. חלק מהמשתמשים מעידים גם על ריח המזכיר קטורת, אולם כאן כבר מדובר בעניין של טעם אישי.

את התערובת של “האני רוז” תוכלו לרכוש באתר החברה במחיר של 58 ש”ח ל-50 גרם.

 

ביגארט (Bigarette)

תערובת עישון שהחלה את דרכה במחוז דמפור שבהודו, המורכבת מערב רב של צמחים, כמו קינמון, ריחן הודי, עלי מנטה, זעפרן, אלוורה, עלי דפנה, אדג'ווין והיד עוד נטויה. זוהי תערובת שמזכירה מאוד טבק, הן במרקם והן בטעם. תוכלו לבחור מבין 7 טעמים שונים של הביגארט, כך שסביר להניח שכל אחד מכם יוכל למצוא את הגרסה המותאמת עבורו. בדומה להאני רוז, גם הביגארט לוקה בחסר בתהליך הבעירה והינו בעל ריח חזק שמורגש מיד בחלל החדר.

את התערובת של “ביגארט” תוכלו לרכוש בחנויות המשווקות את המוצר בארץ, במחיר של החל מ-49 ש”ח ל-40 גרם.

 

ווילד בלנס (Wild Blends)

תחליף טבק כחול-לבן שמקורו במושב אביאל הסמוך לבנימינה. גם כאן מדובר בתערובת צמחית הכוללת בין היתר קמומיל, מרווה, נפית, יועזר, שעונית ושוש קרח, שחלקם אף גדלים במושב עצמו. מדובר בתערובת המעניקה תחושה קלילה בשילוב ארומה נעימה שמשתלבת היטב במרחב. לדעת רבים מצרכני הקנאביס, זהו התחליף הקל ביותר לעישון, שכן הוא לא מצריך מלאכת גלגול מורכבת. עם זאת, תהליך ההבערה של תחליף זה הינו מאתגר, כך שסביר להניח שתצטרכו לנסות להדליק אותו מספר פעמים עד להצלחה.

את התערובת של “ווילד בלנדס” תוכלו לרכוש באתר החברה ובמספר נקודות מכירה בארץ במחיר שבין 40 ל-45 שקלים, ל-30 גרם.

 

ריל-ליף (Real Leaf)

תערובת צמחי בר טבעית ללא טעם לוואי. זוהי תערובת מוכרת בשוק הישראלי המכילה מולין (צמח המסייע למערכת הנשימה), כמו גם מרשמלו ועלי פטל אדום. בניגוד ליתר התחליפים המוזכרים בכתבה, תהליך הבעירה שלה הוא האיכותי ביותר, זאת לאחר מבדקים רבים שערכו לה צרכני הקנאביס השונים (מעידים על בערה אחידה שאינה מצריכה הדלקה חוזרת ונשנית). עם זאת, היא ניחנת בריח חריף שעלול להרחיק חלק מהצרכנים.

את התערובת של “ריליף” תוכלו לרכוש באתר החברה במחיר של 45 ש”ח ל-30 גרם, או ב’קנאמרקט’ במחירים נמוכים אף יותר.

 

מיקסו (MIXO)

שילוב של צמחי מרפא מיובשים שיוצרו בעבודת יד. קיימות שתי גרסאות של מיקסו (גולדן וגרין), כאשר המרכיבים הבולטים בשניהם הם מרווה, ליקוריץ, חסת בר, מרשמלו, דמיאנה ובזיליקום.

 

ווינגמן (Wingman)

תערובת המכילה טרפנים שתכליתם להעצים את השפעת הקנבינואידים המצויים בצמח הקנאביס. קיימים הבדלים בין התערובות תוך התאמתם לזני אינדיקה, סאטיבה והיבריד.

תחליפים אלו, יש לציין, מהווים כאמור אלטרנטיבה לשימוש בניקוטין, הלא הוא הגורם הממכר האחראי לתחושות החיוביות בגינן אנשים ממשיכים לעשן. אף על פי כן, ראוי לדעת כי השפעותיו של הניקוטין לטווח הארוך עשויות להיות בלתי הפיכות, וכוללות בין היתר, העלאה של לחץ הדם וקצב הלב, צריכת החמצן בשריר הלב, כיווץ כלי דם היקפיים וכן העלאה של רמות הסוכר בדם.

אז מה למדנו? עם כל האהבה של חלקנו לטבק, יש מספיק תחליפים שיוכלו לספק את הסחורה. כל שנשאר לכם הוא פשוט- לבחור.