הזן סקאנק #1 – מידע על זן הקנאביס הפופולארי Skunk

פורסם לפני 7 חודשים

 

סקאנק #1 (Skunk #1) הוא זן קנאביס פופולרי, ותיק ונפוץ שפותח בשנות ה-70 ומשמש עד היום כבסיס להכלאות וגנטיקות רבות ומגוונות, כאשר רק בשוק הקנאביס הרפואי הישראלי היו לאורך השנים עשרות מוצרים שונים לפחות המכילים את הגנטיקה של הסקאנק #1.

סקאנק #1 ידוע בהשפעותיו המאוזנות, המאפשרות על פי העדויות, יצירתיות מוגברות, הפוגה ממתחים ומלחץ וכן תאבון מוגבר.

סקאנק #1הוא זן היברידי הנוצר מהכלאה של זן אינדיקה יחד עם שתי סאטיבות – אפגני (Afghani), אקפולקו גולד (Acapulco Gold) וקולומביאן גולד (Colombian Gold). הזן בעל ארומה סקאנקית חמצמצה, חזקה וחריפה עם גוונים אדמתיים ומתוקים והטרפנים העיקריים שבו הם מירסן, לימונן ופינן.

הסבר קצרצר על כל אחד מהטרפנים הדומיננטים של הזן:

מירסן (Myrcene)- זהו הטרפן הנפוץ ביותר שנמצא בקנאביס. יש לו ניחוח ארצי, עם נגיעות של פרי וציפורן. על פי מחקרים שונים, למירסן השפעות המרגיעות ואנטי דלקתיות והוא בעל תכונות משככות כאב.

לימונן (Limonene)- הלימונן ידוע בטעמו וריחו ההדריים כמו גם בהשפעותיו המעודדות והמשחררות מתח, מה שהופך אותו לכזה המקל על חרדות. ללימונן גם כן תכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות והוא עשוי לשפר את האופן בו גופנו סופג קנאבינואידים וטרפנים אחרים.

פינן (Pinene)- כפי ששמו הלועזי מרמז, לפינן יש ארומה חזקה דמוית עץ אורן. מחקרים הצביעו על כך שלפינן פוטנציאל להקלה על כאבים וחרדה, כמו גם סגולות אנטי דלקתיות. הפינן נחשב גם לבעל סגולות המאפשרות את הרחבת הסימפונות ופתיחת דרכי הנשימה כאשר הוא משולב עם THC.

תופעות הלוואי השליליות הנפוצות ביותר של Skunk #1 הן יובש בפה ובעיניים. חלק מהמשתמשים בזן במיוחד במינונים גבוהים מדווחים על תופעות לוואי כגון חרדה, פרנויה וסחרחורות. כיוון שההשפעות הן אינדיבידואליות, עבור מטופלים חדשים בקנאביס מומלץ להתחיל במינונים נמוכים על מנת לבחון את השפעת הזן.

סקאנק #1 משמש כבסיס גנטי להכלאות רבות, כאשר רק בשוק הישראלי שווקו למעלה מ-30 מוצרים שונים הכוללים את הגנטיקה שלו.

 

המוצרים הכוללים את הגנטיקה של סקאנק #1:

 

תכלת (Tchelet) :

מוצר וזן ותיק המשווק על ידי חברת שיח מדיקל. תכלת הוא זן סאטיבה ונוצר מהכלאה של (Skunk #1 X Sharks Breath), והטרפנים המרכזיים בו הם לימונן, בטא קריופילן, לינולול, יומולין.

המוצר קיים גם בתוצרת שמן קנאביס רפואי.

 

אפגני דריפטר (Afghani Drifter):

זן אינדיקה, חלק מסדרת גרין רוק של חברת גרין פילדס, בשיתוף חברת בזלת פארמה. אפגני דריפטר נוצר מהכלאה של  (Afghan Kush X Skunk #1), הטרפנים המרכזיים בו הם יומולין, מירסן, לינולול, בטא קריופילן ולימונן.

 

מזאר אוג'י (Mazar OG) :

מוצר המשווק תחת המותג קלאוד 9 ומיוצר על ידי חברת גרינקום. זן היברידי הנוצר מהכלאה של Mazar (Skunk #1 X Afghani). הטרפנים המרכזיים בו הם קריופילן, מירסן ופינן.

 

או.בי (OB) :

מוצר המשווק תחת המותג קלאוד 9, ומיוצר על ידי חברת גרינקום. זן אינדיקה הנוצר מהכלאה של (California Orange X Skunk #1), והטרפנים המרכזיים בו הם לימונן, קריופילן, מירסן ופינן.

 

ילו סאנפלאוור (Yellow Sunflower) :

מוצר מבית חברת טוגדר פארמה, המשווק תחת סדרת פלאוורס של החברה. זן סאטיבה הנוצר מהכלאה של (Great White Shark X Skunk#1), והטרפנים המרכזיים בו הם קריופילן, פינן, מירסן, ולימונן.

 

אס.אס.אייץ' (SSH) :

נקרא גם בשמו המלא סופר סילבר הייז, מוצר מבית חברת תראפין. זן סאטיבה הנוצר מהכלאה של Super Silver Haze (Skunk #1 X Haze X Northern Lights), והטרפנים המרכזיים בו הם אוסימין, טרפינולין וקריופילין.

 

טי טוויסט (T Twist) :

המוצר טי טוויסט הוא למעשה הזן טנג'רין טוויסט מבית חברת קרונוס, המשווק תחת המותג פיס נטורלס. הטי טוויסט נוצר מהכלאה של (Tangerine Twist (Skunk #1 X Dead Head, והטרפנים המרכזיים בו הם לימונן, קריופילן ומירסן.

 

פינק באטרפליי (Pink Butterfly) :

מוצר המשווק תחת בזלת פארמה, ומיוצר על ידי מגדל לא ידוע. זן סאטיבה הנוצר מהכלאה של (Jack Herer X Skunk #1), והטרפנים המרכזיים בו הם לימונן, קריופילן, אוסימין וטרפינולין.

 

פרוואטי (Parvati) :

זן אינדיקה, חלק מסדרת דיוואלי של חברת בזלת פארמה, הזן גודל על ידי חברת גרין פילדס. פרוואטי נוצר מהכלאה של  (Kush X Skunk #1), והטרפנים המרכזיים בו הם יומולין, לימונן, מירסן וקריופילן.

 

אקווה מרין (AquaMarine) :

מוצר המיוצר על ידי חברת בזלת פארמה. זן סאטיבה הנוצר מהכלאה של (Jack Herer X Cinderella #99 X Skunk #1), והטרפנים המרכזיים בו הם מירסן, בטא קריופילן, אוסימין וטרפינולין.

 

שקיעה כתומה (Orange Sunset) :

מוצר המשווק תחת בזלת פארמה חלק מסדרת מג'יקל פלייסס, ומיוצר על ידי מגדל לא ידוע. זן אינדיקה הנוצר מהכלאה של (Afghani X Colombian Gold X Skunk #1), והטרפנים המרכזיים בו הם לימונן, בטא קריופילן, ביסבולול ומירסן.

 

ווייט לילי שושן צחור (White Lily) :

מוצר מבית חברת טוגדר פארמה, המשווק תחת סדרת פלאוורס של החברה. זן אינדיקה הנוצר מהכלאה של (Jack Herer X Skunk), והטרפנים המרכזיים בו הם טרפינולין, קריופילן, פינן, מירסן, ולימונן.

 

בלו אורכיד (Blue Orchid) :

נקרא גם "סחלב כחול" מוצר מבית חברת טוגדר פארמה, המשווק תחת סדרת פלאוורס של החברה. זן אינדיקה הנוצר מהכלאה של (Afghan Kush X Skunk #1), והטרפנים המרכזיים בו הם לימונן, קריופילן, מירסן ופינן.

 

מנדו ברט (Mendo Breath) :

מוצר המשווק על ידי חברת גרין האוס, אשר גודל ויוצר על ידי חברת גרין פילדס. זן אינדיקה הנוצר מהכלאה של (Cheese- cake X Skunk), והטרפנים המרכזיים בו הם מירסן, לימונן, פינן ולינולול.

 

ג'מייקן סקאנק (Jamaican Skunk) :

מוצר המשווק ומיוצר על ידי חברת טלקאן. זן סאטיבה שגודל בישראל ונוצר מהכלאה של Jamaican Skunk (Jamaican Landrace X Skunk#1), והטרפנים המרכזיים בו הם פינן, לינולול, לימונן וקריופילן.

 

אמזון (Amazon) :

מוצר המשווק ומיוצר על ידי חברת תיקון עולם, תחת סדרת עולם. אמזון הוא זן סאטיבה הנוצר מהכלאה של (Jack Herer X Skunk), והטרפנים המרכזיים בו הם טרפינולין ולימונן.

 

בעבר שווקו זנים נוספים עם הגנטיקה של סקאנק #1, ייתכן ויחזרו בעתיד. הנה הם

חום מודי (Hoom Moodi) 

מאסטר קוש (Master Kush)

אור יקרות (Or Yekarot)

מים (Water)

שקיעת השמש (Shkiat Hashemesh)

ערב ערפילי (Erev Arpili)

קריטיקל מאס (Critical Mass

אלכסנדרה (Alexandra)

איריס (Iris)

ילו הייז (Yellow Haze)

קווין שיבא (Queen Sheba)

גראנד מאסטר קוש (Grand Master Kush)

מיסיס תכלת (Mrs. Tchelet)

סוויט אפגן סקאנק (Sweet Afghan Skunk)

סקאנק #1 + בלובלאק (Skunk #1 x Blueblack)